Jumaat, 4 Januari 2013

~Ma'assalamah~



Ma'assalamah...
Mungkinkah itu perkataan yang terakhir saya dengar daripadanya??
Dia mengharapkan agar saya menjalani kehidupan yang baru…

Tapi maaf…
Saya tidak dapat melakukannya…
Biarlah saya teruskan sebegini,
Menyimpan secebis harapan yang pasti tidak kunjung tiba,
Mengingati semuanya agar menjadi pedoman hidup,
Menjadikannya benteng daripada melakukan kesilapan berulang,

Akan saya pahat dalam ingatan dirimulah yang pertama,
Meskipun jadi yang terakhir belum tentu lagi…
Bak kata-kata mu,insya Allah ada jodoh takkan ke mana…

Biarpun manusia mengatakan penantian satu seksaan,
Tapi biarlah…
Saya bahagia menanti tanpa pasti…  

Apa yang mampu saya harapkan ketika ini,
Teruskanlah hidupmu…
Berbahagialah dalam menjalani kehidupan baru dirimu…

Kiranya muncul yang baru,
Teruskan sahaja…saya redha…
Asalkan dirimu bahagia bersamanya…
Semuanya baik-baik sahaja…

2 ulasan:

  1. ~JODOH, AJAL, MAUT SEMUA DI TANGAN ALLAH... MA'ASSALAMAH(SEMOGA KITA BERJUMPA LAGI)... ITU YANG DIMAKSUDKAN OLEH ORANG TUE...SEKIAN..~

    BalasPadam